BoulesBitesBar
BoulesBitesBar doet er alles aan om jeu de boules weer hip te maken. “We hebben een belevingsconcept ontwikkeld waar we jeu de boules combineren met borrelen en gezelligheid”, vertelt Emile. “Dit samenspel van leisure en horeca is erg leuk voor een heel brede doelgroep: van vriendengroepen en bedrijven tot gezinnen en studenten. Voor jong en oud.”
Uit eten verandert
Emile en Davey spelen in op een nieuwe trend. Ze zijn ervan overtuigd dat de wereld van het uit eten de komende jaren sterk verandert. Eetgelegenheden die activiteiten en vermaak aanbieden zullen enorm populair worden. Davey: “Daarbij is sfeer erg belangrijk. Onze gasten hoeven zich niet te verplaatsen voor een drankje en hapje en het spel. Jeu de boules-banen en de tafeltjes en stoelen zijn bij elkaar gesitueerd en gasten blijven dus in dezelfde sfeer.”
Het Franse plein naar binnen halen
Voordat de ambitieuze ondernemers BoulesBitesBar startten, werkten ze met een andere franchiseorganisatie samen met Satelliet. Dat beviel prima, volgens Emile. Toen ze met dit concept bezig waren, zijn ze in Inspirium geweest en zagen ze alle mogelijkheden en voelden ze de volle beleving. Emile hierover: “In begin waren we zoekende. We hadden nog geen keuzes wat betreft interieur en beleving gemaakt maar de projectleider van Inspirium ondersteunde ons bij het ontwikkelen van het concept en de visuele identiteit.”
"Zonder Inspirium hadden we nooit zo’n mooie basis gehad."
Ze zijn in zee gegaan met verschillende partners. Davey vertelt: “Buiten de tafels en stoelen, verzorgen ze de groen- en hydrobeleving. Dat is heel belangrijk, want we willen het Franse plein naar binnen halen. Verder komen de bedrijfskleding en het kassasysteem van de partners.”
Franchisenemers werken met brandguide
Bij een franchiseorganisatie is het heel belangrijk om aan een concept vast te houden, maar dat is geen eenvoudige opdracht. Om het concept te bewaken is een brandguide samengesteld. “Onze brandguide helpt het concept te bewaken. We hebben heel precies aangegeven wat we verwachten op het gebied van meubilair, groenvoorziening en kleding van de medewerkers. Nieuwe franchisenemers weten precies waar ze aan toe zijn”, legt Emile uit. En Davey vult hem aan: “Elke vestiging dient er hetzelfde uit te zien en dat gebeurt conform de brandguide. Elke locatie heeft zijn unieke aspecten en daar maken we natuurlijk gebruik van. Juist in die verschillende situaties helpt een brandguide om ervoor te zorgen dat de visuele identiteit bewaard blijft.”
In een flow
“We zitten in een bepaalde flow. BoulesBitesBar wil snel nieuwe vestigingen in Nederland en België openen. Dat lukt alleen met goede partners. Inspirium is daar een uitstekend voorbeeld van, want snelheid en service zijn de gewoonste zaak van de wereld voor hen”, concludeert Davey. Met een treffende uitspraak sluit Emile af: “Inspirium is een verlengstuk van ons. Ze denken met ons en onze franchisenemers mee en helpen ons snel te groeien.”
Behoefte aan een partner die met je meedenkt en je helpt om te groeien?